William Garth Rapeport treedt toe tot de Raad van Bestuur van Galapagos

Mechelen, België; 3 juni 2008 – Galapagos NV (Euronext: GLPG) kondigt vandaag aan dat de Jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders de benoeming van Dr. William Garth Rapeport als lid van de Raad van Bestuur heeft goedgekeurd.

Dr. William Garth Rapeport is CEO van RespiVert Ltd en Honorary Principal Research Fellow van het National Heart & Lung Institute (NHLI), Imperial College School of Medicine in Londen.  Dr. Rapeport studeerde af in geneeskunde, vervolgde zijn opleiding aan de Universiteit van Glasgow en deed onderzoek aan de Universiteit van Oxford.  Vanaf 1988 werkte hij voor Pfizer Central Research in Sandwich (VK) waar hij betrokken was bij de ontdekking en ontwikkeling van een serie nieuwe moleculen.  In 1996 werd Dr. Rapeport aangesteld als Worldwide Director of Clinical Pharmacology bij GlaxoWellcome.  Na de fusie tot GlaxoSmithKline, werd Dr. Rapeport benoemd tot Senior Vice President van het Centre of Excellence in Respiratory and Inflammatory Diseases.  In deze periode werden ongeveer 25 kandidaat-moleculen geselecteerd voor verdere ontwikkeling en verscheidene van deze moleculen bevinden zich nu in de middelste en laatste fase van klinisch onderzoek.  In November 2006 richtte Dr. Rapeport RespiVert Ltd. op samen met Professor Peter Barnes van het NHLI, Imperial College.  RespiVert is een small molecule drug discovery bedrijf gevestigd in Londen dat zich richt op het vinden van nieuwe behandelingen voor ernstige astma, chronisch obstructief longlijden (COPD) en taaislijmziekte.

De benoeming van Dr. Rapeport als lid van de Raad van Bestuur loopt tot de Jaarlijkse Algemene Aandeelhoudersvergadering in 2009.  Hij is een onafhankelijk lid van de Raad van Bestuur en is ook benoemd als lid van het Audit Comité.

Dr. Rapeport’s benoeming vult de vacature in die was ontstaan door het overlijden van Bestuurder Dr. Barry Ross in april 2008.

Galapagos (Euronext Brussel, GLPG; Euronext Amsterdam, GLPGA, OTC: GLPYY) is een biotechnologiebedrijf dat zich richt op innovatief gentechnologisch geneesmiddelenonderzoek. Het heeft preklinische onderzoeksprogramma’s in bot- en gewrichtsziekten en bot metastase. Galapagos’ service-divisie BioFocus DPI levert de farma en biotech-industrie een breed scala aan producten en diensten op het gebied van target-tot-kandidaat medicijn.  Dit omvat zowel identificatie en validatie van nieuwe targets, als screening en drug discovery, tot en met het afleveren van een preklinisch kandidaat medicijn.  Daarnaast levert BioFocus DPI adenovirale reagentia voor de snelle identificatie en validatie van nieuwe targets, collecties van chemische moleculen voor drug discovery alsmede informatica en ADMET database producten om targets en chemische moleculen te selecteren.  Galapagos heeft 450 medewerkers in zes landen, met haar hoofdkantoor in Mechelen, België.  Meer informatie over Galapagos is te vinden op www.glpg.com en www.biofocusdpi.com.

ir@glpg.com

Dit bericht kan toekomstgerichte verklaringen bevatten, zoals, bijvoorbeeld, verklaringen die de woorden “gelooft”, “verwacht”, “streeft naar”, “plant”, “tracht”, “schat”, “kan”, “zal”, “zou kunnen” en “continueert” bevatten, alsmede gelijkaardige uitdrukkingen. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen kunnen gekende en ongekende risico’s en onzekerheden en andere factoren inhouden die er toe zouden kunnen leiden dat de werkelijke resultaten, financiële toestand, prestaties of realisaties van Galapagos, of resultaten van de industrie, beduidend verschillen van historische resultaten of van toekomstige resultaten, financiële toestand, prestaties of realisaties die door dergelijke toekomstgerichte verklaringen expliciet of impliciet worden uitgedrukt. Gelet op deze onzekerheden wordt de lezer aangeraden om geen overdreven vertrouwen te hechten aan deze toekomstgerichte verklaringen. Deze toekomstgerichte verklaringen gelden slechts op de datum van publicatie van dit document. Galapagos wijst uitdrukkelijk elke verplichting af om toekomstgerichte verklaringen in dit document bij te werken als weerspiegeling van enige wijziging van haar verwachtingen aangaande deze toekomstgerichte verklaringen of van enige wijziging in de gebeurtenissen, voorwaarden en omstandigheden waarop dergelijke verklaringen zijn gebaseerd, tenzij dit wettelijk of reglementair verplicht is.