Galapagos breidt haar chemie services uit middels contracten met bedrijven in India

Indus BioSciences en Sanmar Speciality Chemicals gaan BioFocus DPI ondersteunen

Mechelen, België; 23 juni, 2006 – Galapagos NV (Euronext & LSE: GLPG), een geïntegreerd drug discovery bedrijf, kondigt vandaag aan dat haar servicedivisie BioFocus DPI contracten voor chemie-services heeft afgesloten met Indus BioSciences, een onderdeel van CiVentiChem LLC in Hyderabad, en met ProCitius, een divisie van Sanmar Speciality Chemicals Limited in Chennai. Beide zijn erkende leveranciers van chemie-services  aan Life Science bedrijven, en zullen chemie gaan uitvoeren voor de BioFocus DPI discovery producten divisie.  De contracten voorzien in de mogelijkheid om ondersteuning te verlenen aan projecten die de BioFocus DPI medicinale chemie divisie uitvoert voor haar klanten.

India staat bekend om haar toonaangevende chemie, met een grote capaciteit aan hoog-gekwalificeerde chemici.  Veel farmaceutische en biotechnologische bedrijven hebben inmiddels chemie-labs in India opgezet, danwel besteden zij hun chemie uit door middel van contractonderzoek aldaar.  Deze uitbesteding van chemie laat BioFocus DPI en haar partners profiteren van de uitstekende en kosteneffectieve chemie die beschikbaar is in India, en het stelt ook haar klanten in staat om werk uit te besteden aan Indus BioSciences en Sanmar onder het management van BioFocus DPI.

“Deze overeenkomsten voor chemie-services met Indus BioSciences en Sanmar passen uitstekend bij onze recente acquisitie van de DPI drug discovery activiteiten,”  aldus Onno van de Stolpe, CEO van Galapagos.  “Onze interne ontwikkelingsprogramma’s, de alliantie met GSK en de continu groeiende business van BioFocus DPI vragen een voortdurende uitbreiding van onze chemie, en deze stap verzekert ons op het juiste moment van kosteneffectieve capaciteit voor de toekomst.”

“We zijn zeer verheugd dat Galapagos en BioFocus DPI CiVentiChem en Indus BioSciences hebben uitgekozen om met behulp van onze hoogwaardige chemie haar capaciteit uit te breiden,” zegt Bhaskar Venepalli, PhD, President en CEO van CiVentiChem.

“We kijken uit naar de samenwerking met BioFocus DPI.  We zijn ervan overtuigd dat wij de target en drug discovery van BioFocus DPI zeer goed kunnen aanvullen met de  chemiekwaliteiten van ProCitius; dit maakt het mogelijk om een enorme waarde toe te voegen aan Life Science bedrijven,”  aldus Murli Ramachandran, Managing Director, Sanmar Speciality Chemicals Ltd.

Galapagos is een beursgenoteerde onderneming die zich richt op innovatief gentechnologisch geneesmiddelenonderzoek (Euronext Brussel, GLPG; Euronext Amsterdam, GLPGA, Londen AiM: GLPG) dat programma’s heeft om medicijnen te ontwikkelen, gebaseerd op eigen doeleiwitten (“targets“) die een rol spelen bij de bot- en gewrichtsziekten osteoartritis, osteoporose en reumatoïde artritis.  Via haar divisie BioFocus DPI, biedt Galapagos een breed scala aan van producten en diensten op het gebied van “target-tot-kandidaat medicijn”.  Farmaceutische en biotechnologie bedrijven krijgen hiermee toegang tot technologie om targets te ontdekken en te valideren alsmede drug discovery activiteiten tot en met het afleveren van een preklinisch kandidaat medicijn.  Daarnaast levert BioFocus DPI adenovirale reagentia voor de snelle identificatie en validatie van nieuwe targets en collecties van chemische moleculen voor drug discovery.  Galapagos heeft meer dan 320 medewerkers, waaronder 144 PhDs, in zeven landen, met hoofdkantoor in Mechelen, België.  Meer informatie over Galapagos en BioFocus DPI is te vinden op www.glpg.com.

Over CiVentiChem

CiVentiChem is een snel groeiende Contract Research Organization die medicinale chemie en synthese aanbiedt aan klanten in o.m. het Research Triangle Park, North Carolina, mede door haar filiaal Indus BioSciences in Hyderabad, India. Sinds de oprichting in 1994 onderhoudt CiVentiChem uitstekende relaties met toonaangevende farmaceutische en biotechnologische bedrijven. Meer informatie over de mogelijkheden van CiVentiChem en Indus BioSciences is te vinden op de web sites www.cvchem.com en www.indusbio.com.

Over Sanmar

Sanmar Speciality Chemicals is een lid van de Sanmar Group, een van India’s meest gerespecteerde ondernemingen. Door middel van haar onderzoekspoot, ProCitius Research, met haar ultramoderne faciliteiten, kan ze top services in contractonderzoek en synthese voor klanten bieden.  Ze heeft een imponerende staat van dienst met grote farmaceutische en chemische fabrikanten in Europa en Amerika.  Meer informatie over de kwaliteiten van Sanmar Speciality Chemicals is te vinden op de web site, www.sanmargroup.com/SSCLmain.htm.

Onno van de Stolpe

CiVentiChem
Bhaskar Venepalli, PhD
President and CEO

Indus Biosciences
V. Venkataiah, PhD
Managing Director

Sanmar Speciality Chemicals Ltd.
Murli Ramachandran
Managing Director