BioFocus DPI Leiden verkrijgt ISO certificering

Mechelen, België; 28 november 2006 – Galapagos NV (Euronext & LSE: GLPG) kondigt vandaag aan dat de Leidse vestiging van BioFocus DPI (Target Discovery) het International Standard Organization certificaat ISO 9001:2000 heeft verkregen.  De BioFocus DPI laboratoria in Cambridge zijn ISO-gecertificeerd sinds 2003.  De ISO certificering in Leiden volgt na een extern onderzoek door Lloyds Register of Quality Assurance (LRQA), geaccrediteerd door de Nederlandse Raad van Accreditatie.

Het ISO certificaat van BioFocus DPI betreft het biologisch en chemisch onderzoekswerk voor de farmaceutische, biotechnologische, en agrochemische industrieën.  ISO 9001 is de internationaal geaccepteerde standaard voor goed bedrijfsmanagement, gericht op de consistente levering van producten en diensten naar de kwaliteitseisen van klanten.

“Deze certificering bewijst de toewijding, de professionaliteit en de inzet van ons service-team.  Wij zijn van plan het succes van Leiden verder uit te bouwen, met als inzet om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen”, aldus Chris Newton, Senior Vice President van BioFocus DPI.

Galapagos is een beursgenoteerde onderneming die zich richt op innovatief gentechnologisch geneesmiddelenonderzoek (Euronext Brussel, GLPG; Euronext Amsterdam, GLPGA, Londen AiM: GLPG) dat programma’s heeft om medicijnen te ontwikkelen, gebaseerd op eigen doeleiwitten (“targets“) die een rol spelen bij de bot- en gewrichtsziekten osteoartritis, osteoporose en reumatoïde artritis.  Via haar divisie BioFocus DPI, biedt Galapagos een breed scala aan van producten en diensten op het gebied van “target-tot-kandidaat medicijn”.  Farmaceutische en biotechnologie bedrijven krijgen hiermee toegang tot technologie om targets te ontdekken en te valideren alsmede drug discovery activiteiten tot en met het afleveren van een preklinisch kandidaat medicijn.  Daarnaast levert BioFocus DPI adenovirale reagentia voor de snelle identificatie en validatie van nieuwe targets en collecties van chemische moleculen voor drug discovery.  Galapagos heeft meer dan 330 medewerkers, waaronder 144 PhDs, in zeven landen, met hoofdkantoor in Mechelen, België.  Meer informatie over Galapagos en BioFocus DPI is te vinden op www.glpg.com.

BioFocus DPI
Chris Newton, Senior Vice President
Tel: + 44 1799 533535

Dit bericht kan toekomstgerichte verklaringen bevatten, zoals, bijvoorbeeld, verklaringen die de woorden “gelooft”, “verwacht”, “streeft naar”, “plant”, “tracht”, “schat”, “kan”, “zal”, “zou kunnen” en “continueert” bevatten, alsmede gelijkaardige uitdrukkingen. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen kunnen gekende en ongekende risico’s en onzekerheden en andere factoren inhouden die er toe zouden kunnen leiden dat de werkelijke resultaten, financiële toestand, prestaties of realisaties van Galapagos, of resultaten van de industrie, beduidend verschillen van historische resultaten of van toekomstige resultaten, financiële toestand, prestaties of realisaties die door dergelijke toekomstgerichte verklaringen expliciet of impliciet worden uitgedrukt.  Gelet op deze onzekerheden wordt de lezer aangeraden om geen overdreven vertrouwen te hechten aan deze toekomstgerichte verklaringen.  Deze toekomstgerichte verklaringen gelden slechts op de datum van publicatie van dit document.  Galapagos wijst uitdrukkelijk elke verplichting af om toekomstgerichte verklaringen in dit document bij te werken als weerspiegeling van enige wijziging van haar verwachtingen aangaande deze toekomstgerichte verklaringen of van enige wijziging in de gebeurtenissen, voorwaarden en omstandigheden waarop dergelijke verklaringen zijn gebaseerd, tenzij dit wettelijk of reglementair verplicht is.